Sunday, April 4, 2010

~~洁净我身,我心,我灵~~



一年一度的复活节如潮水般如期到来,万物依旧,回顾过去一年我心是否随着时光的流逝变得更亲近,更靠近,更像主?还是无情的岁月在我毫无察觉下一分一秒地削减我对主的热忱,对主的钟爱?

说来惭愧,忙忙碌碌的生活又或许应该说是“盲盲”碌碌的生活逐一地把主排挤在心房外。就连静心坐下来反思这个重要课题也没有时间。感谢主的仁慈厚爱,牧师今天及时地提醒,圣灵的感应似乎唤醒了我沉睡一时的心灵。我心是如何切切地需要被主日日更新,时时滋润。以下是牧师今天的教导,希望神的话语如及时地甘露般降落在每个干旱的心田。


Sermon Notes by Pastor Jew Yun Shern


From Guilt to Grace to Glory (Luke 24:36-49)

Jesus is Risen!


1. Guilt is met by Grace (v.36)

- Our past does not hold our future captive.

- By God's grace, we are saved through faith in Jesus.

- We are forgiven, cleansed and restored.


2. Humdrum becomes Holy (vv.37-43)

- Ordinary things in our lives become extraordinary when we learn to see Christ's presence more and more


3. Vision turns into Mission (vv.44-49)

- We have a reason to live... and power to do so!

- The Holy Spirit empowers us for godly living and effective witness, to bring glory to God.


Response:

Our Lord lives! Perhaps it's time for you to start living - really living- again?

听后感言:

我不禁俯首落泪,淡然认错。曾几何时生活的种种变得如此贫乏无味,平凡的日子也逐渐地黯然失色?我每天是否忘了由衷的感恩?感谢主赐给我全新的每一天?感谢主创造宇宙万物?我是否倚靠着自己的力量去行事多过于交托仰望主?我对主的信心有否跟着岁月而逐日增长?我是否忘了主是我的力量,我的喜悦,我的勇气?

http://www.youtube.com/watch?v=QnHlBxmZzvg

No comments: